Dobrze byłoby umieścić go w danych dot. historii budowy Okrętu. Chodzi o niderlandzki Bouwnummer i angielski Yard No.
Właśnie napisałem do stoczni Damen-Schelde z prośbą o podanie numeru budowy ORŁA.
Strona orzel.one.pl jest dla mnie czymś w rodzaju pomnika Orła i Jego Załogi, więc dobrze byłby mieć dossier Okrętu bez luk.
Co prawda są tacy, którzy na numery budowy okrętów kładą "lachę", ale są też tacy, za którymi numery budowy po prostu idą w świat (ja lubię nastawiać mój budzik na 5.34, bo 534 to był numer budowy 'Queen Mary').
Pozdrawiam
A może ktoś zna numer budowy "Sępa" w stoczni Rotterdamsche Droogdok Mij.?
Różni ludzie, w tym z obsady "Wikipedii", stwierdzają, że numer budowy danego statku nie ma znaczenia, ale dla mnie akurat ma (jak wiedzieć, to ile się da!!)
Rotterdamsche Droogdok Mij. to zdaje się ten sam zakład, w którym swego czasu powstał najładniejszy statek całej Holandii, drugi "Nieuw Amsterdam" HAL-u (1938-73; 36.287 BRT).
Przy okazji zwracam uwagę na błąd w rubryce Stocznia w polskim artykule Wikipedii o "Orle". Podano tam nazwę w brzmieniu obecnym - stocznia we Vlissingen dalej istnieje, jako "Damen-Schelde" itd. - a należało podać "Kon[inklijke]. Maatschappij DE SCHELDE", bo przecież w latach trzydziestych ub. wieku stocznia tak się nazywała! Zaproponowałem im tam stosowną poprawkę (z uzasadnieniem!)
W stoczni De Schelde zbudowano, zdaje się, "Willema Ruysa"? Tego "holendra", co to sześć lat czekał na pochylni na swoje wodowanie, a zamiast imienia "Batavia" otrzymał imię Dyrektora Rotterdamsche Lloyda, Willema Ruysa Bzn., rozstrzelanego przez Niemców w sierpniu 1942 roku w związku z jakimś sabotażem, czy czymś w tym stylu.
Pozdrawiam Kolegów, czekam na ewentualną odpowiedź.