06 December 2022 09:01
Nawigacja
· Strona główna / Home Page
· Kalendarium / Timeline
· Dane techniczne / Specification
· Historia / History
· Artykuły / Articles
· Grupa Poszukiwawcza ORZEŁ / Association of the "ORZEL" submarine search group
· Forum
· Katalog linków / Links
· Galeria / Photogallery
· Kontakt / Contact
· Szukaj / Search
Najnowsze artykuły
· Krążowniki pomocni...
· U-Booty nietypowo ut...
· O potrzebie posiadan...
· Antoni's Story (Tol...
· ORP "Orzeł" a pola ...
Ostatnio Widziani
· zawila 2 tygodni
· Iron Duke 2 tygodni
· dar7914 4 tygodni
· ted 5 tygodni
· Xaro41 tygodni
· Marcin45 tygodni
· beretnikov46 tygodni
· tomekjan48 tygodni
· sztopka48 tygodni
· Krecia49 tygodni
Losowa Fotka
Czat
Musisz się zalogować, aby opublikować wiadomość.

30-12-2021 20:52
Witam!!!

30-12-2021 18:14
Witam wszystkich ponownie Wink

22-12-2021 13:05
Bravo!!!! Warto było czekać.

22-12-2021 11:23
Witam Was ponownie!!!

16-07-2018 13:24
https://tech.wp.pl
/chca-przebadac-60
0-km-kw-dna-morza-
szukaja-wraku-pols
kiego-okretu-62739
99885588097a

Zobacz wątek
 Drukuj wątek
U-26 i U-62 a "Orzeł"
ted
Bardzo ciekawe jest budowanie całej mapy M. Północnego obrazującej sytuację z dni, gdy "Orzeł" był na ostatnim patrolu.
P. T. Kawa w "Brakującym raporcie" wspomina, że w dniu ataku Hudsona na okręt podwodny, który autor raportu uważa za "Orła" (3 VI 1940 r.), najbliżej miejsca ataku - o 55 mil był U-26, choć ten U-boot sam nie był atakowany.
Interesujące, że ten okręt wypłynął korytarzem minowym zapory "Westwall" (wylot korytarza" znajdował sie niżej od południowego krańca sektora A3) i 25 maja mijał sektor A3, w którym miał już od poprzedniego wieczora jego północnej części pilnować "Orzeł". Jeśli nasz okręt wtedy faktycznie tam był, to zabrakło mu szczęścia, bo U-26 ominął A3 przez to, że popłynął nieco dalej na zachód od lewego skraju sektora A3, kierując się ku północy i zmierzając potem do Trondheim. Można to prześledzić na mapkach patroli w uboat.net. Albo był to przypadek, albo Niemcy podejrzewali już, że na trasie bliżej ich pól minowych mogą czatować alianckie okręty podwodne.
Akcja przeciwpodwodna Niemców z 1 czerwca w sektorze A3 lub A1, słyszana z daleka przez HMS "Taku" (serie bomb ) - prawdopodobnie powzięta przeciw "Orłowi", być może zmusiła dwa dni potem dowódcę U-26 na wszelki wypadek do zmiany trasy, po powracając z Trondheim nie wracał tą samą drogą, tylko opłynął zaporę "Westwall" od północy, kierując się generalnie na wschód, a potem dopiero na południe.
Atakowany przez nieznany aliancki OP torpedami w dniu 24 maja U-62 też płynął tym samym korytarzem minowym co U-26, gdy wychodził na M. Północne, tyle że kilka dni przed "Orłem" i tylko 20 maja był w rejonie, gdzie mógł spotkać się z naszym OP (a nasz wypłynał dopiero 23 maja z Rosyth). Potem U-62 skierował się na południe pod brzegi francuskie do wyznaczonego sektora i gdy go osiągnął, "warował" tam kilka dni i w nim był prawdopodobnie atakowany (i to można wywnioskować z map uboat.net). Jest to rejon tak odległy od A3, że "Orzeł" nie mógł atakować U-62 i to w miejscu, do którego nikt go nigdy nie wysyłał.
Edytowany przez ted dnia 03-01-2011 23:58
 
ted
Przepatrzyłem prezentowane w uboat.net trasy pozostałych niemieckich okrętów podwodnych działających na morzu w czasie dni ostatniego patrolu "Orła". W przypadku kilku U-bootów wychodzących korytarzem minowym "Westwalla" historia się powtarza - zawsze omijają sektor A3 od zachodu, bo najpierw wychodzą głębiej w Morze Północne idąc na zachód, a potem dopiero kierują się ku północy. Np. U-29 ominął A3 w ten sposób 28 maja, U-48 omija A3 w dniu 27 maja a w jeszcze większej odległości A1 w następne dni, podobnie jest z U-46 w dniu 2 czerwca gdy omija A3, U-56 także nie znalazł się w obrębie obu alianckich sektorów. Można wnioskować, że albo alianci powinni przesunąć granice A3 bardziej na południe, by sięgnęły wylotu "korytarza" (chyba że obawiali się pułapek ze strony okrętów nawodnych i samolotów koło niego), albo Niemcy dzięki wywiadowi znali rejony sektorów alianckich OP lub też nie ryzykowali trasy bliżej własnych pól minowych, uwzględniając zrywanie się min z uwięzi i ich trudno przewidywalny dryf.
Edytowany przez ted dnia 09-01-2011 12:00
 
Przejdź do forum
Podobne Tematy
Temat Forum Odpowiedzi Ostatni post
Audycje radiowe na temat ORP ORZEŁ ORZEŁ - ORZEL 1 22-12-2021 12:30
Imię "Orzeł" w innych flotach HYDE PARK 10 19-08-2016 13:18
Orzeł's most famous journey English Forum 3 04-09-2015 00:22
Czy to może być ORP ORZEŁ - Nowa hipoteza Poszukiwania - Searching 2 12-01-2015 21:38
Filmiki niezidentyfikowanych wraków które mogą przypominać ORP Orzeł Poszukiwania - Searching 2 23-02-2014 11:50
Zaloguj
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Zapomniałeś/aś hasła?
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 976
· Najnowszy użytkownik: testik
Ankieta
Moje poszukiwania ORP ORZEŁ

Szukam, czytam, przeglądam i przekazuję dalej
Szukam, czytam, przeglądam i przekazuję dalej
40% [32 głosów]

Szukam, czytam i przeglądam
Szukam, czytam i przeglądam
39% [31 głosów]

Tylko czytam to co inni napiszą
Tylko czytam to co inni napiszą
13% [10 głosów]

Czekam jak ktoś inny znajdzie okręt
Czekam jak ktoś inny znajdzie okręt
9% [7 głosów]

Ogółem głosów: 80
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 13/09/2008 14:47

Archiwum ankiet
Webmaster
Twórca i opiekun

Marcin Burza Burzyński
4,675,445 unikalnych wizyt